cc-pl - Re: [Cc-pl] dyskusja o aktualizacji licencji w serwisie Vagla.

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "[grupa.g3] Marcin Sawicz" <marcin.sawicz AT grupag3.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] dyskusja o aktualizacji licencji w serwisie Vagla.
  • Date: Sun, 15 Jul 2007 17:13:11 +0200

Krzysztof Siewicz napisał(a):
> Bo jeśli przestaje, i przyjmujemy wariant licenci
"CC-By.pl" to musimy się loiczyć, że ew. sprawy interterytorialne będą rozwiązywane na podstawie prawa międzynarodowego prywatnego, które służy do rozwiązywania wszelkich kolizji.

Tak tylko uzupełniając - o ile mi wiadomo panuje dość powszechna zgoda, że właściwe tu będzie prawo siedziby licencjobiorcy.

Idąc dalej, wydaje mi się, że przy takim założeniu (wersje "pl") nie będziemy mogli powoływać się na angielski tekst licencji w relacji z z odbiorcą np. w USA.

Mógłbyś rozwinąć tę myśl? Nie do końca rozumiem.

Idzie mi oto, że jeśli opublikuję jakiś utwór na licencji "cc.pl" i z tego utworu będzie chciał skorzystać ktoś w niemczech np. to potrzebne będzie tłumaczenie licencji "cc.pl" na niemiecki i dostosawnie tego do niemieckiego prawa autorskiego, a nie jedynie zastosowanie wprost licencji "cc.de" .
przy czym zwracam uwagę, że mówimy tu o sytuacji, która była zaproponowana, aby publikować nie po prostu na licencji "cc" ale na licencji "cc.pl" - takie rozwiązanie niesie, moim zdaniem, za sobą powyższe konsekwencję. mogę się mylić oczywiście.

Jeżeli mogę coś zasugerować - pozostawmy na razie na boku kwestie kolizyjnoprawne i skupmy się na analizie zgodności 3.0 z polskim prawem autorskim, a zwłaszcza na problemach, o których pisałem w poprzednim mailu.

Wiesz z przyjemnością, ale niestety nie czuję się kompetentny. Do tego potrzeba cywilistów, najlepiej zajmujących się zagadnieniami prawa autorskiego. A nie grupy hobbystów zafascynowanych ideą "wolnej kultury"

Pozdrawiam,
Krzysztof Siewicz