cc-pl - Re: [Cc-pl] Pluginy

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Trzewiczek <krzysztof AT trzewiczek.info>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Pluginy
  • Date: Sat, 19 Jun 2010 20:07:05 +0200

Cześć,

Co rozumiesz przez "programy, które mają możliwość pracy z kodem
licencji CC"?
Chodzi mi nie tylko o te programy, które potrafią nadać metadane z licencją CC (jak wspomniany plugin do OpenOffice'a - bardzo ładnie robi, jak się włącza plik później to na wstępie wyświetla okno dialogowe z informacją licencyjną i duzikiem OK - bardzo miłe!), ale też takie, które potrafią odczytywać te informacje, jak np. Mozilla z jej pluginem, ponoć jest integracja dla Gnome'a i Nautilusa, że w ikonce pliku pokazuje ci kółeczko CC, odtwarzacz Banshee ma chyba też możliwość pokazywania info o licencji w muzyce.

Podsumowując: chodzi mi o te programy, które są w stanie korzystać z licencji CC, żeby informować użytkowników plików posiadających metadane z licencją o tym, jak są licencjonowane (np. odtwarzacz muzyki, który pokazuje poza klasycznym tagiem info o licencji CC).

Pozdrawiam mocno z południa,
Krzysztof