cc-pl - Re: [Cc-pl] Pluginy

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Trzewiczek <krzysztof AT trzewiczek.info>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Pluginy
  • Date: Sun, 20 Jun 2010 10:37:51 +0200

Witam,

Rozumiem, że to zwykłe metadane, ale nie do końca mi o to chodziło. W sensie, że nie CMSy.

Są aplikacje, które potafią (za pomocą jakiegoś magicznego API - jedno takie "chudziutkie" jest napisane w Pythonie) informować użytkownika o zawartych informacjach o CC. Np. jest dodatek do Nautilusa (przglądarki plików dla Gnome'a), która pliki olicencjonowane oznacza ikonką z kółeczkiem CC. Są odtwarzacze muzyki (np. Banshee), które potrafią poinformować o tym, na jakiej licencji jest dany utwór.

W drugą stronę jest tak, że do tych plików można załączać metadane jak np. w programach Adobe można dołączyć info w formacie XMP, w OpenOffisie można dodać licencję (którą ten sam OOo pokaże podczas uruchamiania pliku w przyszłości).

CMS i internet to jedno, mnie bardziej interesowały aplikacje desktopowe. Czy znacie jakieś?

Pozdrawiam,
Krzysztof