cc-pl - Re: [Cc-pl] Licencja dla FWiOO

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Jan Jackowicz-Korczyński <jan.korczynski AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Cc: Patryk Jar <jar.patryk AT gmail.com>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Licencja dla FWiOO
  • Date: Wed, 16 Jun 2010 20:10:47 +0200

> Mógłbym pomyśleć o zrobieniu nakładki do CMS Joomla (programuję), która
> by p;ozwalała do każdego artykułu wybrać odpowiednią licencję.

Cos takiego?
http://www.marktaff.com/software/39-joomla/111-joomla-creative-commons-tagging-plugin.html

O! Tego nie znałem. Dzięki!

Myślę jednak, że jest powszechnie mało użyteczne (konieczność pisania kodów w tekście w znacznikach {} - to jest mało przyjazne dla użytkownika.

To jest plugin typu filtr - podmienia przy ciąg znaków {} na określony w parametrach umieszczonych wewnątrz.

Rozsądniej zbudować komponent, który będzie miał swoją bazę z określonymi licencjami i będzie można je wybierać z formularza wejściowego (otrzymasz to co widzisz) W osobnej bazie pzrechowywał by przypisanie do danej licencji danego artykułu (Id_artykułu2Id+licencji).

Taki komponent może być systemem otwartym i dawać możliwość dodania dowolnej licencji i kodu tej licencji z poprawnym RDF-ami.

Sprawdzałem w zasobach repetytorium rozszerzeń Joomla http://extensions.joomla.org - albo słabo szukałem, albo nie ma takiego rozszerzenia.

Mam jeszcze do końca tygodnia urwanie głowy z wystawianiem ocen. Po niedzieli zabiorę się za konstruowanie takiego komponentu.

Janek Jackowicz-Korczyński
eduwww.net
youthcoders.net
eyia.eu