cc-pl - Re: [Cc-pl] wiadomości sejmowe stanowią informację publiczną

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Tomasz Ganicz" <polimerek AT gmail.com>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] wiadomości sejmowe stanowią informację publiczną
  • Date: Tue, 16 Oct 2007 01:28:05 +0200

16-10-07, Jan Winczorek <Jan.Winczorek AT aster.pl> napisał(a):

> Praktyka KS - o ile się na nią nie zgadzamy - nie może stanowić
> uzasadnienia dla twierdzenia, że "są takie rodzaje informacji
> publicznej, które nie podpadają pod art. 4" bo to jest stawianie wozu
> przed koniem.
> --

Ale takie informacje istnieją. Np: Normy Polskie - mimo że wydawane
przez państwową instytucję podlegają prawu autorskiemu - to samo
dotyczy też szczegółowych planów zagospodarowania przestrzennego i
planów geodezyjnych - więc czemu np: jakiś urząd państwowy nie może
sobie przyjąć w wewnętrznym regulaminie co uznaje a co nie za
"materiały urzędowe", skoro ten termin nie jest nigdzie jasno
zdefiniowany przez ustawodawcę?

Np: popatrz na stronę:

http://www.um.warszawa.pl/

na dole jest znaczek "urząd m.st. Warszawa " - sugerujący, że do całej
zawartości tej strony prawa autorskie ma Urząd Miasta Warszawy.
Wyjaśnij co i dlaczego można na tej stronie uznać za "materiał
urzędowy" a co nie?

Czy np: taki przewodnik dla turystów jest materiałem urzędowym?

http://www.um.warszawa.pl/v_syrenka/perelki/index.php

a co z:

http://mapa.warszawa.um.gov.pl/

na dole tej strony jest napisane w szarej ramce:

"Serwis opracowany przez Biuro Geodezji i Katastru Urzędu m.st.
Warszawy w oparciu o powiatowy zasób geodezyjny i kartograficzny.
Informacje o ulicach opracowano w oparciu o dane z BPRW S.A.

Mapy ani żadna ich część bez pisemnej zgody Prezydenta m.st.Warszawy
nie mogą być wykorzystywane w systemach odtwarzalnych bądź
reprodukowane jakimkolwiek sposobem: fotograficznym, mechanicznym lub
innym.

Copyright (c) Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy. Wszelkie prawa
zastrzeżone."

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl