Sympa Menu

cc-se - Re: [Cc-se] FAQ & innehåll till CC

cc-se AT lists.ibiblio.org

Subject: development of iCommons Sweden licenses

  • From: blenda AT handgranat.org
  • To: cc-se AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-se] FAQ & innehåll till CC
  • Date: Mon, 4 Apr 2005 11:05:37 +0200 (CEST)

Mathias Klang said:
> Samtidigt ska siten vara av intresse för människor som redan
> vet vad CC är.
> Kalle Jonsson har föreslagit en blog på sidorna som några har
> tillgång
> att posta till. Hur skiljer sig egentligen en wiki och en blog
> i detta
> avseende (har aldrig bidragit till wiki) är wiki mer flexibelt
> kanske?
> ska kolla

Wiki är mycket mer flexibelt. De flesta wikis tillåter vem som
helst att ändra all information. Bloggar brukar bara tillåta
en eller flera registrerade skribenter att posta nyheter, dock
brukar det finnas kommentarsfunktioner för besökare.

Handgranat.org är en wiki med blogfunktionalitet, se t.ex.
min blog: http://handgranat.org/blenda
kalendariet: http://handgranat.org/kalendarium
nyheterna: http://handgranat.org/nyheter

Jag tycker wiki är ett utmärkt sätt att få en hemsida med
interaktion från besökare, som lätt leder till en återkommande
anhängarskara. Dessutom är det jättesmidigt för de som har
hemsidan att inte behöva hålla på och logga in, uppdateringar
går därför väldigt snabbt.

//Blenda

--
Download VP01 Comic Sans Must Die