Sympa Menu

cc-se - Re: [Cc-se] Re: CC Wiki

cc-se AT lists.ibiblio.org

Subject: development of iCommons Sweden licenses

  • From: Peter Brink <peter.brink AT brinkdata.se>
  • To: "cc-se AT lists.ibiblio.org" <cc-se AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-se] Re: CC Wiki
  • Date: Mon, 04 Apr 2005 14:32:30 +0200

Björn Lindström skrev:
Mathias Klang <klang AT informatik.gu.se> writes:

OK - då är den igång. Jag är total newbie vad gäller wiki men jag har
nu skapat en. Får väl se vad som händer.

kolla på www.creativecommons.se/wiki

Uppenbarligen (http://sv.wikipedia.org/) finns en svensk översättning
för MediaWiki. Den tycker jag att du ska installera.

Det finns också en e-postlista där det kanske kan finnas någon som vill
vara behjälplig med att anpassa MediaWiki för våra behov:

http://dir.gmane.org/gmane.science.linguistics.wikipedia.swedish

(För att vara administratör av listan ifråga är jag dock märkligt
oinformerad om ämnet själv.)

Ja - wikin bör nog vara på svenska. Det är också rimligt att alla nya sidnamn, kategorier, etc. är på svenska istället för engelska.

Jag har en egen wiki från vilken jag kan hämta en del info om hur man "bör" skriva på wikin, se: http://trudvang.rollspelshornan.se/trudvang/Information/Upphovsr%E4tt#bidrag
(kanske bör påpekas att flera av dom som skriver på min wiki är unga, varför jag har försökt ange tydliga riktlinjer).

/Peter

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page