cc-rs - Re: [CC Serbia] Prevod opisa licence

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: Nikola Smolenski <smolensk AT eunet.rs>
  • To: Creative Commons Serbia <cc-rs AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [CC Serbia] Prevod opisa licence
  • Date: Thu, 5 Nov 2009 19:42:58 +0100

Дана Wednesday 04 November 2009 06:15:31 Nena Antic написа:
> [...]
> je to licenca koja nije prevedena i prilagodjena nacionalnom pravu, a
> promene nisu od sustinskog znacaja, jer se ta licenca koristi samo u
> originalu sastavljenom u skladu s americkim pravom na engleskom jeziku
> (pogledati: Licencu (sadrzaj ugovora u celini) na:
> http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.sr) . To je verovatno
> razlog sto se 'Unported' i promene ne prevode u osnovnim opisima
> nacionalnih licenci (pogledati: osnovne opise na ostalim jezicima gore
> ispod natpisa: 'Ova strana je dostupna na sledecim jezicima:' na:

U nekim opisima licenci i Unported je prevedeno. Npr
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.bg ili
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.eo . Kad je vec moguce,
mislim da bismo i mi trebali da prevedemo.

> Obrazlozenje prevoda 'share alike' u 'deliti pod istim uslovima' se nalazi
> u draftu na engleskom jeziku (pogledati na:
> http://creativecommons.org/international/rs/ License draft :
>
> 'Share alike – Share under the same conditions
>
> It can also be literally translated, but the extension is justified by
> greater clarity.')
>
> Obrazlozenje tog prevoda je, kao sto ti je poznato, bilo prihvaceno od
> strane pravnih strucnjaka Creative Commons kao i tokom nacionalne debate u
> kojoj si ti otpocetka i aktivno ucestvovao.

Naravno, samo od tada imamo prilike da koristimo licencu u praksi i vidimo
kako to ide. Meni se cini da je predugacko, da ljudi dok zavrse citanje imena
licence zaborave sta citaju, i da treba promeniti, naravno ako ne treba
prolaziti ponovo kroz celu proceduru odobravanja.