cc-rs - Re: [CC Serbia] Prevod opisa licence

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: Nena Antic <advocat_studio AT yahoo.com>
  • To: Creative Commons Serbia <cc-rs AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [CC Serbia] Prevod opisa licence
  • Date: Tue, 3 Nov 2009 21:15:31 -0800 (PST)

Nikola,

Tekst Osnovnog (ne 'nezvanicnog') opisa nacionalnih licenci, ukljucujuci i nase, nije promenjen (pogledaj osnovne opise svih nacionalnih licenci na http://creativecommons.org/international/ , kao  i srpskih na http://creativecommons.org/international/rs/ koji se, za nedovoljno upucene, pojavljuje klikom na bilo koju od 6 licenci).

Promenjen je samo deo teksta originalne (unported)  licence na koju upucuje link koji si poslao: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.sr . Posto je originalna licenca licenca nastala u SAD po americkom pravu na engleskom jeziku kao osnov nacionalne pravnojezicke adaptacije (stvaranja nacionalnih licenci), preporucuje se samo u slucajevima nepostojanja nacionalnih licenci.
Sam deo naslova originalne licence 'Unported' znaci da je to licenca koja nije prevedena i prilagodjena nacionalnom pravu, a promene nisu od sustinskog znacaja, jer se ta licenca koristi samo u originalu sastavljenom u skladu s americkim pravom na engleskom jeziku (pogledati: Licencu (sadrzaj ugovora u celini) na: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.sr) . To je verovatno razlog sto se 'Unported' i promene ne prevode u osnovnim opisima nacionalnih licenci (pogledati: osnovne opise na ostalim jezicima gore ispod natpisa: 'Ova strana je dostupna na sledecim jezicima:' na: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/deed.sr).

U svakom slucaju, hvala na sugestiji. Potrudicu se da tu dopunu prevedem u narednim danima.

Obrazlozenje prevoda 'share alike' u 'deliti pod istim uslovima' se nalazi u draftu na engleskom jeziku (pogledati na: http://creativecommons.org/international/rs/ License draft :

'Share alike – Share under the same conditions

It can also be literally translated, but the extension is justified by greater clarity.')

Obrazlozenje tog prevoda je, kao sto ti je poznato, bilo prihvaceno od strane pravnih strucnjaka Creative Commons kao i tokom nacionalne debate u kojoj si ti otpocetka i aktivno ucestvovao.

Vlidi,

Nisi odgovoran za osnovne opise i licence, jer sam ja na tome sama radila. 'Osnovni opis je svima lako razumljiv opis osnovnih odredbi Licence (sadržaja ugovora u celini) koji opisuje šta drugi smeju i ne smeju činiti s delom. Osnovni opis nema pravnu snagu i njegov sadržaj ne čini deo sadržaja celog ugovora' (pogledati: http://creativecommons.org.rs/faq. Posto opis opisuje, onda je 'deliti pod istim uslovima' opisnije od 'deliti isto' i ne znaci isto sto i (vankontekstno) 'isti uslovi'.

Pozdrav, Nena