cc-rs - [Cc-.rs/.yu] Komentari, predlozi....lista -->

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: "Danica Radovanovic" <danica.radovanovic AT gmail.com>
  • To: "Nena Antic" <advocat_studio AT yahoo.com>
  • Cc: cc-rs AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-.rs/.yu] Komentari, predlozi....lista -->
  • Date: Fri, 9 Mar 2007 18:55:12 +0100

Pozdrav svima,

Evo i mog komentara na vec postojece (i mali dodatak). Pazljivo sam procitala oba dokumenta.

- Related rights u ovom kontekstu, za prevod nase licence, odgovara 'srodnim' pravima, iako je receno da su oba termina i termin neighbouring rights ..."exactly equivalent".
- Pogledati fusnotu koja pribliznije objasnjava razliku koja ipak postoji izmedju ova dva termina: http://en.wikipedia.org/wiki/Related_rights#endnote_term.
Unificirati termin za ceo dokument, da li ce se koristiti related ili neighbouring pravo.

-Takodje, bitno je napomenuti, da se prilikom prevoda prevodilac (ili grupa ljudi koja ce raditi na finalnoj verziji) pridrzava ujednacenosti prevedene terminologije - primeri:
pogledati odredbe 3 - ustupanje prava (perpetual..neograniceno ustupanje Sticaocu licence, itd.) i 7b (the licence granted here is perpetual, znaci: neogranicena tokom trajanja autorskog prava ili drugih merodavnih prava). U odredbi 4d u originalu se ne spominje srodno pravo vec samo autorsko  (originalnog autora, originalnog dela). Zakljucne odredbe c i d prepraditi, koliko je moguce u duhu srpsko jezika.
Za ostale stavke nemam komentar, podrzavam pokretanje ove diskusije, trebalo bi da i ostali prijavljeni na cc-rs listservu ucestvuju u konacnoj lokalizovanoj verziji licence. Bilo bi dobro da pravnici, filolozi, strucnjaci za prevodjenje pravne terminologije, naucnici, ljudi u ITehnologijama rade na ovom dokumentu, pazljivo svaki clan procitaju i ujednaceno prevedu.
Ova inicijativa je bitna za Srbiju, bez daljeg objasnjavanja, ako zelimo da se prikljucimo e-Informacionom drustvu.

Za pravnike: ako vam je potrebna pomoc strucnjaka, mozete kontaktirati James Boyle-a (http://www.law.duke.edu/fac/boyle/ ) - ljudi su prijateljski spremni da pomognu. Boyle je takodje u Boardu SCIENCE Commonsa - http://sciencecommons.org/about/index.html

Iako nisam po struci pravnik, bila sam u prilici da radim sa EFF i CC ljudima 2003 i 2004  u USA - kolege sa Duke Univ. i Ibiblio projekta. Jedan od mentora bili su prof P.Jones i J.Boyle i oni se bave slobodnim softverom, kulturom, i pravima (Boyle je prof. prava na Duke Univerz., a prof Jones je direktor iBiblio i Sunsite projekta, jedan od zacetnika Red Hat-a), dok je Cory Doctorow bio cest gost predavac i kolega na Univerzitetu.
Zanimljivost za umetnike stavaroce na listi: pre par dana je u magazinu Red Hat objavljen video -razgovor Doctorow-a i Jones-a na temu  intelektualnih sloboda i open source-a, zaniljivo je cuti Doctorow-ovo misljenje o muzickoj industriji, mozete pogledati na ovoj adresi (uz dodatne linkove na njegova predavanja): http://www.redhatmagazine.com/2007/03/05/mentally-contaminateddoctorow-and-jones

Toliko od mene. Nadam se da ce se neke 'pauchaste' stvari  u Srbiji pokrenuti i da postoje freedom fighter-i, kao i da necete doziveti da vas gorile  'gate knowledge keeper-i' (kao mene proslog predvecerja) vrate sa otvorenog predavanja (u pitanju je kulturna instit. Kolarac) jer ste zakasnili 20 minuta. Toliko o slobodnom pristupu (infomacijama, znanju, dokumentima, multimediji), slobodnoj kulturi sto u realnom, sto u virtuelnom svetu (:

Pozdrav,
Danica

---
Danica Radovanovic
MSc.Information management professional
editor in chief, sci. blogger
Project coordinator, writer
Dept. of Scientific Information
KoBSON, Serbia
http://nainfo.nbs.bg.ac.yu/KoBSON/page
/

-----------
blog: http://danicar.wordpress.com/
phone: +381 641439149
*********************************

On 3/9/07, Nena Antic <advocat_studio AT yahoo.com> wrote:

Nikola Smolenski <smolensk AT eunet.yu> wrote:
On Thursday 08 March 2007 11:52, Slobodan Markovic wrote:
> proèitao sam lokalizovanu verziju licence i ne vidim u njoj ni¹ta ¹to
> bi odskakalo, na prvi pogled. ©to se tièe:
>
> http://mirrors.creativecommons.org/worldwide/rs/english-changes.pdf
>
> imam samo komentar u vezi sa prevodom termina "srodna prava" (Zakon
> o autorskim i srodnim pravima). Mislim da bi bilo bolje reæi related
> rights, umesto neighboring rights. Naravno, ovaj komentar dajem uz
> ogradu da nisam pravnik :-)

Izraz koji se koristi u onome sto je valjda zvanicni prevod zakona na engleski
( http://www.yupat.sv.gov.yu/pdf/eng/propisi/autorsko/copyright_law.pdf ) je
"related rights", nisam siguran sta je bolje.

Related se koristi i u internacionalnim propisima, samo sto je ovde rece o prevodu ugovora, a ne zakona. U pravnoj praksi, su to sinonimi. Engleski prevod je samo prevod nacionalne licence  i nije u prakticnoj upotrebi, a i kada bi bio, ne bi bio nevazeci, jer je znacenje related i neighbouring isto.

Nena

The fish are biting.
Get more visitors on your site using Yahoo! Search Marketing.