cc-pl - Re: [Cc-pl] Artykulik o tzw. "piractwie"

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Artykulik o tzw. "piractwie"
  • Date: Tue, 17 Apr 2007 20:38:37 +0200

Drogi SasQ i Blazeju,

Wybaczcie, ale Wasze zachowanie jest kuriozalne.

SasQ, argument Marcina Sawicza jest jak najbardziej rozsadny i mimo stosowania pewnych slow, ktore nazywasz "zapalnikami", wcale nie jest zapalny. Pytanie brzmi: na ile w polskich warunkach, gdzie termin "pirat" jest tak negatywnie nacechowany, da sie przeprowadzic korzystne zmiany pod tym haslem? Wolalbym, zeby tego rodzaju dyskusji od razu nie torpedowac, bo sa zdecydowanie cenne.

Blazej, jesli piszesz artykul, a potem nie chcesz dyskutowac o nim - Twoj problem.

Gdybys mogl zacytowac Lessiga, zrob to prosze, bo wyklad o ktorym wspominasz jest dostepny jedynie jako wideo i nie wszyscy moga miec czas ogladac go i szukac odpowiedniego fragmentu. Wydaje mi sie tez, ze jasna dla wszystkich jest subtelna roznica miedzy powolywaniem sie na Lessiga oraz dosc jednostronnym pisaniem o nim, jak to uczynila GW. Pamietajmy, ze byl to tekst skierowany do czytelnika, ktory o Lessigu zapewne wczesniej nie slyszal - czy opisanie go jako profesora prawa i guru piratow jest waszym zdaniem uczciwym opisaniem tej postaci? Moim zdaniem nie.

Konczac, mam wrazenie, ze bardzo konfrontacyjnie odbieracie te wymiane maili, zamiast podejsc do tego jako okazje do dyskusji w ramach jednego srodowiska laczacego ludzi o roznych pogladach. ciekaw tylko jestem, czemu?

pozdrowienia,

Alek

--
koordynator / public lead