cc-pl - [Cc-pl] Odp: I dalej

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Jakub Mrozowski" <phibro AT wp.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: [Cc-pl] Odp: I dalej
  • Date: Sun, 17 Dec 2006 14:29:32 +0100

Dnia 17-12-2006 o godz. 13:55 anirawojan napisał(a):

> I dla nich CC pokazuje MOZLIWOSC takiego dzielenia się. Tymczasem to co,
> Kogiel Mogiel oferuje to jakis pseudo-rewolucyjny zapał w pozbawianiu
> chleba autorów, twórców, górnolotna uzurpacja prawa do rewolucji
> mentalnej, którą de facto się narzuca innym, bo jak inaczej mam to
> rozumieć, jesli zyję z prowadzenia kursów elearningowych i pisania, a
> zatem wpływy materialne ze sprzedazy moich książek sa dla mnie sprawą
> podstawową, a malarz chce sprzedawac obrazy, bo inaczej będzie musiał
> kraść, albo zapisac się do kogiel-mogiel partii. Chętnie dalej
> podyskutuję... anira

Zgadzam się. Trzeba zrozumieć, że to nie jest romantyczna walka dobra ze
złem, czy podziemia z krwiożerczymi twórcami\państwem\czy kimkolwiek. Anira
ma rację. Jeżeli ktoś chce, niech propaguje wolny dostęp, niech promuje i
wykorzystyje utwory twórców ograniczających swoje prawa.

Pewnie, że jest to potrzebne i przydatne. Niegdyś jeżeli twórca amator chciał
nakręcić film i podłożyć pod niego różnorodną muzykę musiał się nieźle
natrudzić, żeby znaleźć ludzi, którzy taką muzykę robią i zgodzą się na jej
wykorzystanie ALBO mógł naruszyć ich prawa licząc że jego film nie będzie "aż
tak popularny" że ktoś się nim zainteresuje a twórcy utworów upomną o to co
swoje.

Dziś ułatwia nam to choćby CC i to jest świetne. Ale są też twórcy, którzy
nie chcą w ten sposób udostępniać swoich utworów i należy to uszanować.
Wspólne dobro, wspólny interes, jedyna słuszna droga... hmm, tak to wygląda.
Jestem przeciw, bo co będzie kolejnym krokiem ? Chcę mieć możliwość wyboru.

pzdr.
K.

Głupia, brzydka, beznadziejna - czyli POLKA.
Najnowszy felieton Karoliny Korwin Piotrowskiej.
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fpolka.html&sid=969