cc-pl - Re: [Cc-pl] cóż to za obużenia ???

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Jaroslaw Lipszyc <minus AT free.art.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] cóż to za obużenia ???
  • Date: Tue, 15 Aug 2006 19:47:04 +0200

Bruthus Perun wrote:

Jarku, mógłbyś podejść do sprawy bardziej "pedagogicznie" i spokojnie wyjaśnić, podpowiedzieć. Bo mam wrażenie, że prowadzisz działania zaczepno- żądające.

Wydawalo mi sie ze wlasnie podchodze do sprawy pedagogicznie, ale pewnie zbyt dosadnie wyrazam swoje argumenty. Nie zgadzam sie ze stwierdzeniem ze to sprawy techniczne: sam sposob okreslania zasad dyskusji nad GPL3 zajal FSF blisko rok. Kto, w jakim trybie, w jakich srodowisku informacyjnym podejmuje decyzje zwiazane z powolaniem, ksztaltem i programem partii politycznej rezprezentujacej poglady szeroko pojetych srodowisk copyfight jest sprawa dla mnie dosc kluczowa. To do czego nawoluje to otwarcie dyskusji na glosy z zewnatrz (poprzez otwarcie forum) i powazne traktowanie wlasnych deklaracji - w tym wypadku walki o prawo do prywatnosci w sieci.
Moge powiedziec jakie bedzie moje kolejne wezwanie: do jasnego okreslenia procesu podejmowania decyzji co do ksztaltu statutu i programu PP, ze szczegolnym okresleniem kto, jak i dlaczego bedzie te decyzje podejmowal. Nieprzejrzystosc tych procesow na tym etapie da sie latwo naprawic, na pozniejszym bedzie daleko trudniejsza. Dla mnie to jest warunek minimum uczestnictwa w tym procesie, podejrzewam ze dla wielu innych osob takze. Prosze zwrocic uwage ze nie wzywam do takiego lub innego uregulowania tych spraw - wzywam tylko do ich jasnego okreslenia.

Swoją drogą CC też popełnia, moim zdaniem, błędy- kiedy np. zachwycano się dodatkiem do Office'a, umożliwiającym publikację na licencji CC.

Do CC takze jestem bardzo czesto krytycznie nastawiony...
pozdrawiam
Lipszyc