cc-pl - Re: [Cc-pl] wtyczka MS

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Bruthus Perun <bruthus AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] wtyczka MS
  • Date: Tue, 15 Aug 2006 19:05:04 +0200

Alek Tarkowski napisał(a):
Pomyslalem, ze przy okazji warto napisac pare slow o wtyczce CC do Microsoft Office, o ktorej wspomnial Bruthus (choc zwiazek jednej sprawy z druga wydaje mi sie znikomy). (...)

Niestety, Alku, nie mogę się z Tobą zgodzić. Uważam, że mówienie o wolnej kulturze przy jednoczesnej współpracy z organizacją zamykającą kulturę (wszak oprogramowanie to część kultury) jest pewnego rodzaju oszustwem, albo krótkowzrocznością. Co innego mówić jedynie o licencjach, które mają coś tam użytkownikom ułatwiać i niemówienie o wolnej kulturze, ale za bardzo przypomina to wówczas Open Source- korzystają z otwartych licencji, bo to lepszy sposób wytwarzania oprogramowania. Obawiam się, że CC może zejść z drogi wolności kultury na drogę kultury otwartej. Różnica pozornie niewielka, ale oparta na zupełnie innych założeniach.

Wybacz, nie będę się rozpisywał i z grubsza moją opinię o wsparciu MS dla wolnej kultury opisałem jakiś czas temu na swoim blogu http://hiperblog.blogspot.com/2006/07/microsoft-i-wolna-kultura.html Jeśli będziesz miał ochotę, to zajrzyj.

Pozdrawiam

--
GDS