cc-pl - Re: [Cc-pl] wtyczka MS

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Bruthus Perun <bruthus AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] wtyczka MS
  • Date: Tue, 15 Aug 2006 23:25:34 +0200

Jaroslaw Lipszyc napisał(a):
Bruthus Perun wrote:
Obawiam się, że CC może zejść z drogi wolności kultury na drogę kultury otwartej.

Problem znany od dawna, jeden z glownych elementow mojej krytyki CC, zwroc takze uwage na stanowisko RMS w tej sprawie.
Wracajac do PP i listow m.in Cezarego: ja CHCE pomoc i sie angazowac. Ja NIE CHCE by warunkiem koniecznym tego zaangazowania bylo sprzedawanie moich danych osobowych Yahoo. CHCE tez, by bylo dokladnie wiadomo kto gdzie i jak podejmuje decyzje w sprawie powolania PP. Niech ojcowie zalozyciele tej inicjatywy jasno napisza kim sa i jakie maja plany. Jak to zostanie zrobione to mozemy pracowac. Ma byc, kurcze, transparentnosc.
pozdrawiam
Lipszyc
W porządku. Chcę tego samego co Ty. Nic prostszego niż zwrócić się wprost do inicjatorów. Wystąpiłem niedawno z zaproszeniem dla działaczy CC do działania w PP, dlatego, że postanowiłem wspierać rodzącą się partię i od "ojców" uzyskałem zgodę na rozmowy z CC. Ale myślę, że na tym moja rola "negocjatora" się skończyła, bo kilka osób z CC postanowiło podjąć dyskusję w ramach bólów porodowych nowej partii.

A co do krytyki CC, czy CC Polska ma jakąś autonomię w zakresie wypowiedzi, działań, czy też jeśli Lessig stwierdzi, że przywoływana wtyczka do Office'a jest osiągnięciem itp. to CC Polska również musi tak mówić? Właściwie kim jest CC? Czy to jest Alek i Justyna i jeszcze Lipszyc? A może my wszyscy? Bo wciąż nie do końca jasne jest dla mnie kto jest działaczem CC. I odnośnie CC również postawiłbym żądanie transparentności, albo wyjaśnienia mi jak mechanizm działa (bo może coś źle pojąłem).

Pozdrawiam

--
GDS