Sympa Menu

cc-se - [Cc-se] Re: Uppdaterat CC Sverige

cc-se AT lists.ibiblio.org

Subject: development of iCommons Sweden licenses

  • From: bkhl AT stp.ling.uu.se (Björn Lindström)
  • To: cc-se AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-se] Re: Uppdaterat CC Sverige
  • Date: Sun, 12 Jun 2005 16:09:34 +0200

Peter Brink <peter.brink AT brinkdata.se> writes:

> Jag har valt att använda orden "häva", i olika varianter, i stället
> för "avbrutet" därför att det är den term som används i både Köplagen
> och Konsumentköplagen samt i litteraturen.

Jag tycker nog att CC kan kosta på sig att gå i fronten för
språkutvecklingen här och skriva "avbryta". Det är inte som
att det finns någon risk för missförstånd.

För inspiration:

http://www.lingfil.uu.se/ling/semfiler/WallFinal.pdf

--
Björn Lindström <bkhl AT stp.ling.uu.se>
Student of computational linguistics, Uppsala University, Sweden

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page