Sympa Menu

cc-se - SV: SV: [Cc-se] Creative Commons - Inbjudan till debatt

cc-se AT lists.ibiblio.org

Subject: development of iCommons Sweden licenses

  • From: "Daniel Wiberg" <info AT dwmedia.se>
  • To: <cc-se AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: SV: SV: [Cc-se] Creative Commons - Inbjudan till debatt
  • Date: Thu, 17 Mar 2005 17:10:15 +0100

Håller med absolut.
Man kan göra som vissa forum, (bla SVT.se), har gjort där det är bäddat för
hätska diskussioner att inlägget ska godkännas, men då har man helt
plötsligt ett högre krav på Moderatorer, så detta är inget som jag
personligen rekommenderar.

Var inte riktigt tydlig i föregående men för att definiera lite så ska man
naturligtvis se till att satsa på folk som kan skriva om juridik och
liknande i artikelarkivet.

Detta med att finna moderatorer som vill och kan tror jag dock inte ska vara
så svårt, det gäller bara att hålla ögonen öppna.

Kanske är det till och med så att det redan finns sådana på listan här, jag
menar att ett intresse finns, annars hade de inte kunna läsa detta ;-)

/Daniel Wiberg