Sympa Menu

cc-se - Re: SV: [Cc-se] Creative Commons - Inbjudan till debatt

cc-se AT lists.ibiblio.org

Subject: development of iCommons Sweden licenses

  • From: Peter Brink <peter.brink AT brinkdata.se>
  • To: "cc-se AT lists.ibiblio.org" <cc-se AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: SV: [Cc-se] Creative Commons - Inbjudan till debatt
  • Date: Thu, 17 Mar 2005 17:02:49 +0100

Daniel Wiberg skrev:

> Gillar detta med debatt och information om CC dock skulle jag vilja
> hålla den öppen, dvs. genom ett forum, blog och mer information på
> hemsidan. Att lägga upp enbart ett forum idag är en enkel sak och man
> kommer att få många besökare genom det, men i alla fall inte att
> förakta maillistan här, dock känns det lite mer "internt", och det är
> ju att få ut och starta igång CC produktionen i Sverige som de flesta,
> om inte alla, på denna lista vill.

Idéen om ett forum får bifall från mig. FAQ:er, Bloggar o.d. är också bra. Dock krävs det att det finns tillräckligt med folk som vill (och kan) agera moderatorer. På ett forum som handlar om upphovsrätt kan det nog bli rätt het och hätsk stämning som det ser ut idag... Sett på så vis är en mer anonym mail-lista att föredra. Egentligen så är ett av de största problemen idag bristen på kunskap om vad upphovsrätt är och syftar till, så en webbnärvaro via forum o.d. blir i mångt och mycket en folkbildargärning.

/Peter Brink

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page