cc-pl - Re: [Cc-pl] Polskie radio z licencja GEMA

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Bogumił Foland" <bogumil.foland AT gmail.com>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Polskie radio z licencja GEMA
  • Date: Fri, 2 Jan 2009 19:22:05 +0100

Witaj, to co piszesz to niewątpliwie kwestia Organizacji Zbiorowego
Zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi. Będziesz musiał
mieć podpisaną umowę zarówno z artystami wykonawcami, producentami
oraz autrami. Z tego co wiem, to GEMA to jedynie autorzy, a co z
producentami i artystami wykonawcami? Rzecz jasna, GEMA zapewne
posiada umowe z ZAiKS o wzajemnej reprezentacji, takze co do zasady
GEMA powinna przekazywac zaplacone przez Ciebie Tanitemy na rzecz
ZAiKS, tylko pozostaje nadal kwestia ustawy samej. Polskie prawo
autorskie wyraznie stanowi, ze nadajac mozna w drodze zawartej umowy z
wlasciwa organizacja zbiorowego zarzadzania. Co to jest wlasciwa
organizacja zarzadzania prawami? Jest to organizacja dzialajaca na
danym terytorium i zarzadzajaca okreslonymi prawami. Uwazam ze GEMA
nie bedzie wlasciwa, a ZAiKS, STOART oraz ZPAV.
Zreszta te organizacje same sie do Ciebie zwrócą... to tak kilka słów
z praktyki.

pozdrawiam,
Bogumił Foland