cc-pl - Re: [Cc-pl] Creatywne Comonsy a utwór pochodny

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Przemysław Adam Śmiejek <tristan AT b7.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Creatywne Comonsy a utwór pochodny
  • Date: Mon, 22 Dec 2008 12:16:47 +0100

Kłaniam się,

w odpowiedzi na pismo z dnia: poniedziałek 22 grudzień 2008
wysłane na adres: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
podpisane: Jarosław Lipszyc <jaroslaw.lipszyc AT wolnepodreczniki.pl>

> Nie widze sprzecznosci pomiedzy wolna licencja a celem publikacji.
> Material moze mowic o czym chce, byle warunki licencji byly spelnione.

Tak, ale materiału nie mogę uwolnić, bo wtedy konkurencja go będzie mogła
wykorzystać. Jego przygotowanie będzie kosztowało ogrom nakładów pracy i
środków. A celem jest wypracowanie sobie przewagi nad konkurencją, która
nie oferuje materiałów szkoleniowych. Gdybym uwolnił całość i pozwolił
elementom CC BY-SA zarazić materiał, to konkurencja mogłaby go wprowadzić
niskonakładowo do swojej oferty i nasze inwestycje pójdą w błoto.

--
Przemysław Adam Śmiejek