cc-pl - Re: [Cc-pl] Creatywne Comonsy a utwór pochodny

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Creatywne Comonsy a utwór pochodny
  • Date: Mon, 22 Dec 2008 00:37:39 +0100

Tomasz Ganicz wrote:
Zdjęcia CC-BY-SA możesz zamieścić w dziele,
którego tekst i inne zdjęcia są objęte innymi licencjami. Musisz je
tylko spod tej licencji głównej wyłączyć, przez wyraźne oznakowanie
zgodne z warunkami licencji CC-BY-SA, czyli podać autora, źródło i
informację, że te zdjęcia są na licencji CC-BY-SA.
Witajcie,

Sprawa nie jest chyba taka prosta - dotyczy zdefiniowania, kiedy mamy do czynienia z utworem zaleznym. Jesli dobrze rozumiem (nie jestem prawnikiem...), to umieszczenie razem zdjecia i tekstu nie daje calosci w postaci utworu zaleznego - zdjecie na BYSA nie wymusza wiec takiej samej licencji na tekscie. Ale nie jestem pewien, czy sprawa nie ma sie inaczej z materialem wideo - czy bedzie on utworem zaleznym wobec zdjecia? To juz pytanie do prawnikow, miejmy nadzieje, ze ktorys sie odezwie.

Pozdrowienia,

Alek Tarkowski

--
dr Alek Tarkowski