cc-pl - Re: [Cc-pl] [ISOC-PL] projekt & quot; duzej& quot; noweli prawa autorskiego

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: "isoc AT isoc.org.pl" <isoc AT isoc.org.pl>
  • Cc: "cc-pl AT lists.ibiblio.org" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] [ISOC-PL] projekt &amp; quot; duzej&amp; quot; noweli prawa autorskiego
  • Date: 31 Jul 2008 14:19:05 +0200

Errata:
> [...]
> przedstawić we wniosku niższe stawki dla instytucji kultury i oświatowych
> korzystających z utworów w zakresie działalności statutowej, jeżeli to
> korzystanie nie łączy się z osiąganiem korzyści majątkowych. Moim zdaniem
> takie niższe stawki powinny dotyczyć *każdego*, który korzysta z utworów
> niekomercyjnie poza zakresem dozwolonego użytku, a korzystanie to jest
> objęte
> zbiorowym zarządem. W ten sposób można by było ustalić stawki dla
> przypadków
> korzystania np. z muzyki na CC-*-NC (por. stanowisko CC-PL pod

Zagalopowałem się - w ten sposób nie powinno dojść do ustalenia stawek za
CC-*-NC, bo ta licencja zezwala na nieodpłatne korzystanie niekomercyjne.
Korzystanie zgodnie z licencją nie powinno być objęte żadnymi stawkami z
tabel.

Ale istotą powyższej wypowiedzi był postulat wprowadzenia preferencyjnych
stawek dla każdego, kto korzysta z utworów niekomercyjnie a jednocześnie poza
dozwolonym użytkiem (za który nota bene pobierane są i tak opłaty od czystych
nośników itd.). Pytanie, czy preferencyjne stawki nie powinny oznaczać
całkowitego zwolnienia?

> Rozszerzenie art. 110 w art. 110^10 ust. 1. Może to stanowić podstawę do
> np.
> dostosowania stawek do sytuacji, w której obok utworów własnościowych
> wykorzystywane są utwory na licencjach CC bez NC (obecne wynagrodzenie
> ryczałtowe zdaje się dyskryminować twórców wolnej kultury - patrz ww.
> stanowisko CC-PL).

W związku z powyższym uzupełnieniem, tu chodzi zarówno o (1) licencje CC bez
NC jak i (2) CC z NC - w obu przypadkach należy odpowiednio dostosować
pobierane wynagrodzenia. W pierwszym przypadku nie powinno być ono pobierane
- twórcy własnościowi nie powinni być subsydiowani z ryczałtu w części
pobieranej za muzykę CC bez NC. W drugim przypadku powinno zostać pobrane i
faktycznie wypłacone w części przypadającej na wykorzystane utwory CC-*-NC.

KS

W kosciele tez zdarzaja sie wpadki!
Smieszny filmik >>> http://link.interia.pl/f1e61