cc-pl - Re: [Cc-pl] CC w barze

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: minus <minus AT free.art.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] CC w barze
  • Date: Wed, 28 May 2008 02:22:08 +0200

Dnia 27-05-2008, Wt o godzinie 23:27 +0200, ?ukasz D?bski pisze:
> Cześć.

Witaj!
Prosze ponizsze odpowiedzi traktowac jako moje widzimisie - nie jestem
prawnikiem, i tak sobie tylko dywaguje.

> 1. czy takie wykorzystanie utworów będących na licencji "UŻYCIE
> NIEKOMERCYJNE"
> jest dopuszczalne, czy to jednak jest już użycie komercyjne

Osobiscie sadze, ze ta sytuacja podpada pod uzycie komercyjne przy
obecnym stanie prawa autorskiego. Sciganie taksowkarzy i fryzjerow za
puszczanie radia uwazam za aberracje. Uwazam, ze powinno to byc uznane
za dozwolony uzytek. Ale na razie nie jest...

> Czy wydrukowanie licencji i pozostałych danych, a następnie udostępnienie
> ich "do wglądu" na barze osobom, które o muzykę spytają, będzie
> wystarczające?

Byla na ten temat dluga dyskusja jakis czas temu. Osobiscie sadze, ze to
jest wystarczajaco dobre, ale pojawialy sie takze glosy, ze potrzebne sa
zapowiedzi jak w radio.

> 3. Jak się ma moje pierwsze pytanie w sytuacji gdyby nie chodziło już tylko
> o słuchanie w tle, ale jako muzyka na imprezie zamkniętej?

Na imprezie zamknietej czy prywatnej? Na prywatnej podpada pod dozwolony
uzytek wlasny, nie? Jak to jest? A jesli nie jest to impreza prywatna,
to fakt takiej lub innej selekcji gosci chyba nic nie zmienia?
pozdrawiam
Lipszyc