cc-pl - Re: [Cc-pl] tantiemy ZASP

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Maciej Nowak <prawnik AT studio.strefa.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] tantiemy ZASP
  • Date: 29 Aug 2007 15:34:18 +0200

Alek

Fakt, może użyłem zbyt dużego skrótu a to z racji tego że mam do czynienia z
takimi ludźmi na codzień. Pardon za nieporozumienie.
Chociaz przyznam że kiedyś poszukiwałem eksperta w tej dziedzinie i wiele
osób które twierdziły że są ekspertami w tej gałęzi prawa kompletnie nie
miały pojęcia o czym do nich mówię...taka dygresyjka.

Masz też absolutną rację że system OZZ nie działa tak jak należy...delikatnie
mówiąc. Dodam że dotyczy to naprawdę wielu pól współpracy z tymi
organizacjami (jedne działają lepiej inne gorzej) czyli nie tylko artysta-OZZ
czy licencjobiorca-OZZ...

Prowadząc zajęcia na pewnych warsztatach spotykam olbrzymią ilośc twórców
(spory procent ludzi które nie oddały twórczości w zbiorowy zarząd) i zawsze
się pytam w jaki sposób informowani są o tantiemach właśnie z tytułu 21
(oczywiście objaśniam co to jest)
Reakcja - wieeelkie zdziwione oczy
Maciej Nowak
Specjalista ds.Prawa