cc-pl - Re: [Cc-pl] JAK TEGO DOKONAĆ ???

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Michał Basiński <mbasinski AT wp.pl>
  • To: "'Creative Commons Polska'" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] JAK TEGO DOKONAĆ ???
  • Date: Mon, 16 Jul 2007 21:52:47 +0200

-----Original Message-----
From: cc-pl-bounces AT lists.ibiblio.org
[mailto:cc-pl-bounces AT lists.ibiblio.org] On Behalf Of SasQ
Sent: Monday, July 16, 2007 9:34 PM
To: Creative Commons Polska

Dnia 16-07-2007 o 21:14:09 Michał Basiński <mbasinski AT wp.pl> napisał:

>Wydawca może sobie opłacić swojego prawnika. Stać go.
>W przeciwieństwie do autora.

Chodziło mi o Sąd Okręgowy, rozpoznający sprawy w składzie trzyosobowym

>Zgadzam się z tym. I dlatego uważam, że w umowie powinno być
>jasno określone, CO strony uzgadniają. Nie może to zależeć
>od widzimisię jakiegoś prawnika czy sądu. Zawsze mi się
>wydawało, że prawo się czyta, a nie interpretuje. No chyba
>że teraz prawo piszą poeci.

Problem zasadza się w tym, że to co strony postanowiły, dla nich wydawało
się jasne. A w obowiązującym stanie prawnym, nie było, czego dowodem niech
będzie choćby i ta dyskusja.

>Aa, znaczy lepiej od samych stron wiedzą, co strony sobie
postanowiły?

Interpretacja, jeżeli w ogóle będzie możliwa, będzie dotyczyć celu i
zgodnego zamiaru stron umowy. Wiadomo jednak, że w procesie stanowiska te
zostają relatywizowane, zatem może się okazać, że strony różnie rozumiały
treść zawartej umowy.

>P.S.: Cytuj ładnie i wycinaj stopki, bo podpisałeś mnie pod
twoimi słowami, a ja nie chciałbym, żeby ktoś mnie z
nimi utożsamiał.

Każdy, kto przeczyta będzie widział dwa głosy w dyskusji, zatem bez obaw.

Michał Basiński