cc-pl - [Cc-pl] TEMATJEST CZERWONY

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "anirawojan" <anirawojan AT tlen.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] TEMATJEST CZERWONY
  • Date: Sun, 17 Dec 2006 13:04:23 +0100

Drodzy
czasami w przypływie dobrego - źle pojętego humoru można komuś zrobić
przkrość, więc ja chyba zrobię, panu Kogiel-Mogiel,co znaczy przeinaczę mu
nazwisko, nazwisko autora tego bestsellera, który w nie najlepszym
tłumaczeniu moim, za co biję sie w pierś(do czasu) podaję, wraz z tekstem
oryginalnym, żeby puryści mogli się na mnie wyżyć.
Tymczasem bez komentarza, bo wydaje mi sie, że gdzie jak gdzie, ale w Polsce,
która tyle wycierpiała od czerwonej zarazy (sic! - teraz sobie pouzywaja
niektórzy na mnie!)pewnych rzeczy nie trzeba tłumaczyć. A jak trzeba to
chętnie wytłumacze punkt po punkcie, w nastepnym poście , if wywołana do
tablicy.
Tymczasem, posłuchajmy:
"Naszym zamiarem jest odzyskanie dziedzictwa kulturowego, zrabowanego nam za
pomocą wytrychu „własności intelektualnej”. Podobnie rzecz ma się z
elektromagnetycznym transportem danych. Jednoczymy się, by walczyć o wolne
słowo, wolną świadomość i wolną technologię.
Oręża, jakich zamierzamy użyć w tej walce będą różne w różnych krajach, ale
wszędzie naszym celem będzie:
1.Zniesienie wszystkich form własności prywatnej idei.
2.Unieważnienie wszystkich licencji na wyłączność, przywilejów i praw na
elektromagnetycznym polu eksploatacji. Anulowanie wszystkich ograniczeń wobec
elektromagnetycznej transmisji danych.
3.Rozwój infrastruktury komunikacji elektromagnetycznej tak, aby zapewnić
wszystkim ludziom równe prawa uczestnictwa.
4.Społeczne zjednoczenie na rzecz uznania programów komputerowych i innych
elementów software'u za dobro wspólne
5.Pełne poszanowanie wolności wypowiedzi, w tym także w aspekcie technicznym.
6.Ochrona integralności utworów.

"We intend the resumption of the cultural inheritance stolen from us under
the guise of "intellectual property," as well as the medium of
electromagnetic transportation. We are committed to the struggle for free
speech, free knowledge, and free technology. The measures by which we advance
that struggle will of course be different in different countries, but the
following will be pretty generally applicable:
1. Abolition of all forms of private property in ideas.
2. Withdrawal of all exclusive licenses, privileges and rights to use of
electromagnetic spectrum. Nullification of all conveyances of permanent title
to electromagnetic frequencies.
3. Development of electromagnetic spectrum infrastructure that implements
every person's equal right to communicate.
4. Common social development of computer programs and all other forms of
software, including genetic information, as public goods.
5. Full respect for freedom of speech, including all forms of technical
speech.
6. Protection for the integrity of creative works."