cc-pl - Re: [Cc-pl] Tekst w "RZ" dotyczący praw autorskich

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek.tarkowski AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Tekst w "RZ" dotyczący praw autorskich
  • Date: Sat, 06 May 2006 17:19:43 +0200

dla mnie, jako dla laika, sprawa nie jest oczywista... wiec bede wdzieczny, jesli przy okazji wyklarujemy pewne sprawy zwiazane z przedrukiem.

wiem, ze istnieje prawo przedruku - o ile wlasciciel praw wyraznie nie zastrzeze, ze dalsze rozpowszechnianie jest zabronione. tak wiec:
1. czy takim 'wyraznym zastrzezeniem' jest notka copyrightowa na stronie www.rp.pl? (bo zakladam, ze tekst zostal skopiowany z serwisu RP)
2. prawo rozpowszechniania w celach informacyjnych dotyczy prasy, radia i telewizji. czy internet, albo w szczegolnosci lista dyskusyjna to prasa? raczej nie, prawda? czyli jednak nie wolno przedrukowywac tekstow w calosci, bez zgody wlasciciela praw, na liscie dyskusyjnej...
3. w takim razie istnieje prawo cytatu - czy istnieje w polskim orzecznictwie dokladna definicja cytatu (w procentach utworu?).

tak wiec nie jest dla mnie nadal jasne, "czy bylo to ok"? a jesli bylo, to nie wiem, czy mimo to, formalnie rzecz biorac, ktos nie powinien za to zaplacic?

pozdrowienia,

alek.

--
koordynator / Public Lead