cc-pl - Re: [Cc-pl] Tekst w " RZ" dotyczący praw aut orskich

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: prawnik AT studio.strefa.pl
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Tekst w &quot; RZ&quot; dotyczący praw aut orskich
  • Date: 06 May 2006 17:37:39 +0200

> dla mnie, jako dla laika, sprawa nie jest oczywista... wiec bede
> wdzieczny, jesli przy okazji wyklarujemy pewne sprawy zwiazane z
> przedrukiem.
>
> wiem, ze istnieje prawo przedruku - o ile wlasciciel praw wyraznie nie
> zastrzeze, ze dalsze rozpowszechnianie jest zabronione. tak wiec:
> 1. czy takim 'wyraznym zastrzezeniem' jest notka copyrightowa na stronie
> www.rp.pl? (bo zakladam, ze tekst zostal skopiowany z serwisu RP)
> 2. prawo rozpowszechniania w celach informacyjnych dotyczy prasy, radia
> i telewizji. czy internet, albo w szczegolnosci lista dyskusyjna to
> [...]

Witam, wygląda to mniej więcej tak:
Ad 2. Proszę porównać art. 25 ust 4. Ustawy PrAut. Wszystko wyjaśnia.
Ad 3. Prawo cytatu opisuje znów art. 29 w związku z Art. 34. Cytatem jest
przytoczenie we własnym dziele w części lub całości czyjeś pracy przy podaniu
jego twórcy i źródła. Warunki opisuje wspomniany artykuł.

Oczywiście właściwa interpretacja uzależniona jest zawsze od okreslnej
sytuacji i stosowanie analogii jest conajmniej niewskazane...