cc-pl - Re: [Cc-pl] do wiezienia za sciagniecie piosenki ze strony wytworni

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Pawe� Lech" <pawel.lech AT epf.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] do wiezienia za sciagniecie piosenki ze strony wytworni
  • Date: 3 Apr 2006 13:38:17 +0200

Zgadzam się, nie ma co rozstrząsać losu tego niesczęsnego chłopaka. Miał
nieprawdopodobnego pecha i tyle. A swojÄ… drogÄ… ciekawi mnie co na to wszystko
sÄ…d. Dobrze by bylo, zeby temu "piratowi" ktos podpowiedzial, zeby zlozyl
wniosek o obronce z urzedu. Bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze sad bedzie w
stanie nalezycie ocenic cala sprawe. Niestety prawdopodobnie chlopak nie
dzialal w granicach dozwolonego uzytku osobistego (nie ma rozpowszechnionego
egzemplarza) - ale to kwestia interpretacji art. 23 pr. aut. Mozna by
probowac, ze utwor byl rozpowszechniony, a rozpowszechnienie nie wymaga
sporzadzenia egzemplarza - w tym zakresie dziala juz dozwolony uzytek i
chlopak nie dopuscil sie straszliwej zbrodni. No i zasada minima non curat
praetor

A poropos - postępowania nie prowadzi się, bo się ujawnia dowody zebrane w
postępowaniu przygotowawczym + przyznanie się do winy. W zacytowanym przez
ciebie artykule KPK mowa jest o postępowaniu dowodowym w rozumieniu
poszczególnych czynności dowodowych - nie przeprowadza się zatem na rozprawie
przesluchania swiadkow, nie odczytuje sie zeznań i wyjaśnień złożonych w
postępowaniu przygotowawczym, nie przeprowadza się eksperymentu procesowego,
a takze innych dowodow. Ale dowody podlegają ujawnieniu na rozprawie głównej
(po prostu postepowanie dowodowe ogranicza się do ujawenienia dowodów
zebranych wcześniej). Poza tym ja wydedukowałem - z info prasowych - że
chodzi o dobrowolne poddanie siÄ™ karze na podstawie 387 par. 1 KPK, a nie
cyrograf z prokuratorem (art. 335 KPK). Pomijam to, ze w 343 par. 4 KPK jest
jeszcze jedno zdanie "art. 394 stosuje sie odpowiednio" - odczytanie pewnych
dokumentów. KPK jest fatalnie napisany :) co wielokrotnie powtarza Nowa
WÅ‚adza.