cc-pl - Re: [Cc-pl] do wiezienia za sciagniecie piosenki ze strony wytworni muzycznej

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Michal Adamski <sero AT ert.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] do wiezienia za sciagniecie piosenki ze strony wytworni muzycznej
  • Date: Sat, 1 Apr 2006 21:08:52 +0200

On Saturday 01 April 2006 01:59, SasQ wrote:
> Mnie po prostu brak słów. Przecież to jak na dłoni widać, że
> żadnego przestępstwa nie było.
O linkach już tutaj dyskusję mieliśmy :)
Mi się flaki przewracają jak to wszystko czytam.
Postępując tokiem rozumowania firmy produkującej teledysk, kieleckiej
prokuratury i polskiego prawa autorskiego, to można pierdnąć do
mikrofonu, umieścić nagranie na stronie i potem pozwać wszystkich,
którzy to ściągnęli, bo zdecydowaliśmy jednak, że premiera odbędzie
się dzień po publikacji. (co to jest ta premiera?)

Jeśli chłopakowi postawiono zarzuty z art. 116 i 117, to:
(może najpierw zacytuję)
116. 4. Jeżeli sprawca czynu określonego w ust. 1 działa nieumyślnie,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
wolności do roku .
117. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom w celu
rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór w wersji
oryginalnej lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie,
fonogram, wideogram lub nadanie,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
wolności do lat 2.

No i teraz uruchamiamy na chwilę mózg i myślimy logicznie...
Może i nie jestem prawnikiem, ale zastosowane pod koniec obu zdań
słowo "albo" sugeruje, że zastosować można JEDNĄ z tych kar. Dlaczego
więc "polubownie" prokuratura chce zastosować jednocześnie 10
miesięcy, 2 lata w zawiasach i grzywnę bonusowo?