cc-pl - Re: [Cc-pl] Konferencja: Dynamika kultury a (r)ewolucja wlasnosci intelektualnej - program

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: mab <margotb AT poczta.onet.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Konferencja: Dynamika kultury a (r)ewolucja wlasnosci intelektualnej - program
  • Date: Sun, 12 Mar 2006 20:38:20 +0100

Witam,

Droga Pani, jako współorganizatorka konferencji jestem oczywiście adresatem Pani uwag. Przykro mi, że poczuła się pani w jakiś sposób urażona (w jaki? proszę prywatnie mnie poinformować na czym polegał problem, gdyż z przykrością stwierdzam, iż trudno mi sytuację do której pani nawiązuje w jakikolwiek umiejscowić w czasie i przestrzeni).

Pragnę zaznaczyć, że informacja o tej konferencji została wysłana na listę cc-pl - przeze mnie - jako po prostu jednego z członków tworzącej ją społeczności. Zresztą dość nowym. Fakt wysłania informacji o niej na tę listę pragnę wytłumaczyć tym, iż choć nie dotyczyła ona problematyki CC, dotyczyła zagadnień bezpośrednio związanych z działalnością ruchu.

Przykro mi tymbardziej, iż miałam wrażenie, że na konferencji panowała bardzo sympatyczna atmosfera, a całe wydarzenie uważam za wyjątkowo udane.

pozdrawiam,
Gosia Burnecka

Anna Michalska napisał(a):

Witam ponownie,

po napisaniu tej wiadomości pokornie obiecuję zamilknąć (w kwestii
konferencji, oczywiście) Jednak w imię kultury i przejrzystości pewnych uwag
po prostu nie wypada mi nie skomentować.

Kwestie techniczne: doskonale zdaję sobie sprawę, że to nie CC było
organizatorem rzeczonej konferencji, jednak to właśnie tu pojawił się ciąg
maili jej dotyczących. Stąd taki a nie inny wybór nośnika.

Kwestie zasadnicze. Otóż obaj Panowie mylicie się, sądząc, że moje uwagi
miały charakter osobisty, i to z dwóch powodów. Po pierwsze, nie poczułam
się osobiście obrażona - z komentarzami, które usłyszałam, naprawdę trudno
się utożsamić. Przede wszystkim jednak, nadal upieram się, że problem, choć
sformułowany na meta - poziomie, nie jest z punktu widzenia
działalności organizacji takich jak CC problemem zewnętrznym.To jest
fundamentalna kwestia dobrego obyczaju, którego brak może nie tylko popsuć
komuś nastrój, ale przede wszystkim zniweczyć ważne dla nas wszystkich
przedsięwzięcie. Aby ze sobą efektywnie współpracować, musimy się wzajemnie
szanować, po prostu. To jednak wymaga wysiłku, czasem nawet postawienia
pewnych kwestii na ostrzu noża. Życzę Nam (wszystkim!) abyśmy o tym
pamiętali i nigdy nie popadali (piszę o tym bez żadnej uszczypliwości) w
zbytnie samozadowolenie.

Wierzę mimo wszystko, że przejrzystość i kulturalne zachowanie pojmujemy w
ten sam sposób.

Pozdrawiam,
Anna Michalska