cc-pl - Re: [Cc-pl] Konferencja: Dynamika kultury a (r)ewolucja wlasnosci intelektualnej - program

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Anna Michalska" <michalskanna AT gmail.com>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Konferencja: Dynamika kultury a (r)ewolucja wlasnosci intelektualnej - program
  • Date: Sun, 12 Mar 2006 13:38:15 +0100

Witam ponownie,

po napisaniu tej wiadomości pokornie obiecuję zamilknąć (w kwestii konferencji, oczywiście) Jednak w imię kultury i przejrzystości pewnych uwag po prostu nie wypada mi nie skomentować.

Kwestie techniczne: doskonale zdaję sobie sprawę, że to nie CC było organizatorem rzeczonej konferencji, jednak to właśnie tu pojawił się ciąg maili jej dotyczących. Stąd taki a nie inny wybór nośnika.

Kwestie zasadnicze. Otóż obaj Panowie mylicie się, sądząc, że moje uwagi miały charakter osobisty, i to z dwóch powodów. Po pierwsze, nie poczułam się osobiście obrażona - z komentarzami, które usłyszałam, naprawdę trudno się utożsamić. Przede wszystkim jednak, nadal upieram się, że problem, choć sformułowany na meta - poziomie, nie jest z punktu widzenia działalności organizacji takich jak CC problemem zewnętrznym.To jest fundamentalna kwestia dobrego obyczaju, którego brak może nie tylko popsuć komuś nastrój, ale przede wszystkim zniweczyć ważne dla nas wszystkich przedsięwzięcie. Aby ze sobą efektywnie współpracować, musimy się wzajemnie szanować, po prostu. To jednak wymaga wysiłku, czasem nawet postawienia pewnych kwestii na ostrzu noża. Życzę Nam (wszystkim!) abyśmy o tym pamiętali i nigdy nie popadali (piszę o tym bez żadnej uszczypliwości) w zbytnie samozadowolenie.

Wierzę mimo wszystko, że przejrzystość i kulturalne zachowanie pojmujemy w ten sam sposób.

Pozdrawiam,
Anna Michalska