cc-pl - [Cc-pl] Treść notki

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Arche Twist" <archetwist AT gmail.com>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-pl] Treść notki
  • Date: Tue, 13 Sep 2005 15:48:03 +0200

Witam,

Podczas układania tekstu dla swojej strony zwróciłem uwagę na treść notki na http://creativecommons.pl/ :
"O ile nie jest to stwierdzone inaczej, wszystkie materiały na stronie są dostępne na polskiej licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 2.0.".

Wydaje mi się, że zgrabniej byłoby napisać "Strona ta udostępniana jest na polskiej licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 2.0, wyłączywszy miejsca, w których stwierdzono inaczej.".

Przy okazji:
Czy są jakieś elementy takiej notki, które muszą się pojawić na stronie, by całość uzyskała "moc prawną"? Myślę o sytuacji, w której ktoś mógłby na przykład wytłumaczyć przed sądem fakt złamania warunków licencji (czyli moich praw autorskich) tym, że informacja była niezrozumiale/niepoprawnie napisana.
Czy licencje Creative Commons są w ogóle uznawane przez polskie prawo (sądy)?

Zauważyłem, że przywiązuje się pewną wagę do tekstu "Pewne prawa zastrzeżone". Czy nie lepiej zamieszczać coś bardziej oczywistego, np. "Warunki kopiowania i rozpowszechniania"?

--
Pozdrowienia, Arche Twist
http://letwist.net

Well there are those who are happy / And there are those who are wise
But it's the truly sad people / Who get the most out of life