cc-pl - Re: [Cc-pl] Zakres Ochrony

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Zakres Ochrony
  • Date: 13 Jun 2005 15:09:17 +0200

Witam,

> informuje że patrzenie, słuchanie, czytanie nie jest naruszeniem ani praw
> autorskich, ani praw majątkowych, ani tym bardziej praw zależnych, w

Naruszeniem praw autorskich jest korzystanie z utworu poza zakresem
dozwolonego użytku. Patrzenie, słuchanie, czytanie jest zwykle objęte
dozwolonym użytkiem, ale nie musi tak być - np. publiczne wykonanie,
wystawienie (choć też z pewnymi ograniczeniami - art. 23 i nast. prawa
autorskiego). Poza tym w Internecie większość z tych czynności łączy się ze
zwielokrotnieniem utworu, a to już musi być licencjonowane (znowu - z
ograniczeniem art. 23^1 prawa autorskiego).

> Istnieje tylko jeden znany mi przypadek, gdy sprawa wyglądała inaczej, a
> mianowicie Ali Baba ryzykował głową zerkając na córkę sułtana. Na
> szczęscie do niczego nie doszło....

Nie rozpatrywałbym tego w kategorii "dozwolonego użytku córki sułtana".
Chodziło tu raczej o prawo do prywatności, które sułtan zdecydował się
chronić z siłą adekwatną do przedmiotu ochrony, choć to rzecz gustu
oczywiście.

Pozdrawiam,
Krzysztof Siewicz

Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • [Cc-pl] Zakres Ochrony, anirawojan, 06/13/2005
    • <Possible follow-up(s)>
    • Re: [Cc-pl] Zakres Ochrony, Krzysztof Siewicz, 06/13/2005