cc-pl - Re: [Cc-pl] dylemat

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] dylemat
  • Date: Mon, 16 May 2005 20:33:29 +0200

Witam,

> A i nie pisalem bynajmniej ze CC oznacza zakaz
> komercyjnego wykorzystania, a jedynie ze do tego momentu z pewnoscia
> nie popelnia sie zlamania Copyrightu :)

Lwy Pana zjedza...

> konfrontacji postaw dwoch grup jakie wyraznie sie tu jawia:
> grupy prawnikow i grupy tworcow

Zupelnie tez nie rozumiem, dlaczego moje wypowiedzi sa odbierane jako
wystepowanie przeciwko swobodzie tworczej i tworcom. Pisalem tylko, ze
tworczosc odbywa sie w okreslonym srodowisku prawnym i ekonomicznym,
ktorego nie mozna ignorowac. Nie znajac jednego i drugiego tworca,
producent i jakikolwiek inny uczestnik obrotu naraza sie na powazne
konsekwencje.

> Jeśli też do dyskusji o dupie maryni,
> jak przez ostatnie wątki, to proszę to wyraźnie zaznaczyć w opisie grupy,
> żeby ludzie nie tracili czasu na zapisywanie się.

Probujac zatem w dobrej wierze zawrocic dyskusje na rzeczowe tory
proponuje lekture:
http://www.line56.com/articles/default.asp?articleID=6553&TopicID=5

"A look at Wikipedia illustrates both the strengths and weaknesses of
the open source concept; sole versus communal creation ... That leaves
us to remember the importance of individual subject matter experts on
whose achievements much of modern civilization has been built. It
remains to be seen whether the communal/democratic creation of content,
software, and knowledge can trump the efforts of an inspired few."

Pozdrawiam,
Krzysztof Siewicz

Nowa odslona kultowej gry rajdowej nadjezdza z piskiem opon.
Scigaj sie Maluchami po polskich drogach w Maluch Racer 2
zobacz >> http://www.play.com.pl/index.php?go=opis&id=2891&&bid=14048