cc-pl - Re: [Cc-pl] dylemat

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "z.a.kaleta" <sanskryt AT op.pl>
  • To: cezos <cezos AT tutaj.com.pl>, Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Cc-pl] dylemat
  • Date: Mon, 16 May 2005 16:16:45 +0200

Dnia poniedziałek, 16 maja 2005 15:16, cezos napisał:
> Hello cc-pl,
>
> Moment, moment,
> bo ja sie w tym nieco gubie, co jest najlepszym dowodem na to, że
> prawnicy to tacy ludzie ktorzy uszczesliwiaja nas zgodnie ze swoim
> mniemaniem, a nie zgodnie z naszymi prosbami czy interesem.
> Jesli pisze tu cokolwiek, to w imieniu swoim jako tworcy.
Jak się Pan gubi to nie należy zwalać na innych ale poczytać lub uwierzyć
innym.
Niestety wchodząc w dyskusję o CC wszedł Pan w dyskusję prawniczą. Nie
przypadkiem Lessig jest prawnikiem. Nie przypadkiem FSF ma prawników. Nie ma
się co obrażać na prawników skoro jako "twórca" [czy mogę prosić o namiary na
twórczość;-] wszedł Pan miedzy wrony to ....
> Czy Panowie Siewicz i Kaleta to takze tworcy?
> Czy moze prawnicy, ktorzy mogliby zadbac o nasze interesy?
Jeżeli stawia to Pan tak to pora kończyć rozmowy w ramach commons. Poproszę o
zlecenie i negocjujmy stawki. Tylko niech Pań pamięta, że to Pan zaproponował
przejście na inny rodzaj stosunków. Pewnie i dotychczasową prace prof. Traple
i jej zespołu nad tłumaczeniami też Pan uważa za nietwórczą bo to byli
niestety prawnicy.
> Jak ja przychodze do salonu samochodowego i prosze o czerwony,
> sportowy samochod, to chcialbym dostac czerwony sportowy samochod, a
> nie czarny karawan combi, ot i wsio :)
Właśnie to staramy się jako ci wredni prawnicy (no może nieco twórczy) Panu
umożliwić dokonanie świadomego wyboru. Jak nie to przyjdzie Pan do
mojejwww.kernel.org/ kancelarii, zapłaci z góry i z tzw. pocałowaniem ręki
weźmie projekt umowy który przygotuję. Jak na razie rozmawiamy w ramach
commons i tu jestem równie dobrym "twórcą" jak Pan.
> A juz na pewno nie chcialbym byc przekonywany na sile, że czarny
> karawan combi bardziej do mnie pasuje i bedzie dla mnie lepszy...
> I to nie sa moje "zludzenia", panie Kaleta. Takie jest moje
> PRZEKONANIE :)
To są na pewno Pańskie złudzenia bo buduje Pan obraz świata jaki nie istnieje
i jaki, jak wyjaśniał Lessig w Krakowie nie był powodem stworzenia idei CC.
Jeżeli byłoby tak jak Pan by pewnie chciał (raczej się domyślam bo pisze Pan
dość ogólnie) to nie potrzeba by było ani prawa ani licencji ani nawet tych
wrednych, żądnych szmalu prawników.
Pozdrowienia dla twórców ;-)

--
z.a.kaleta (sanskryt), registered Linux User #279350