cc-europe - [Cc-europe] Strange clause in wikimedia.de contest

cc-europe AT lists.ibiblio.org

  • From: "Dr. Peter Troxler" <peter.troxler AT ps-culture.net>
  • To: cc-europe AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-europe] Strange clause in wikimedia.de contest
  • Date: Thu, 13 May 2010 17:21:37 +0200

Dear all

IANAL ... but maybe can somebody give an explanation to this

The text below is part of a clause one should add to submissions to a contest to extend Wikimedia/Wikipedia about Lüneburg (http://www.skillshare.eu/en/wettbewerb). The submissions are supposed to be CC-BY-SA.

Mir ist bekannt, dass sich die Unterstellung unter eine freie Lizenz nur auf das Urheberrecht bezieht und es mir daher unbenommen ist, aufgrund anderer Gesetze (Persönlichkeitsrecht, Markenrecht usw.) gegen Dritte vorzugehen, die das Bild im Rahmen der freien Lizenz rechtmäßig, auf Grund der anderen Gesetze aber unrechtmäßig nutzen.

Can somebody help me understand the reasoning behind unlawful use of a licensed photo, particularly in the light of personality rights and trademarks?

/ Peter