cc-rs - [Cc-.rs/.yu] ok onda jos jedno pitanje...

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: Bon Edi <edibon AT EUnet.yu>
  • To: cc-rs AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-.rs/.yu] ok onda jos jedno pitanje...
  • Date: Wed, 28 Mar 2007 17:08:33 +0200

Drago mi je da je stiglo ovoliko reakcija na moje pitanje.
Naravno, jasno mi je da je ovde u pitanju adaptacija, ali mi i dalje nije
jasno
ako nesto u licenci nije dobro iz razloga, na primer promene zakona, ili
uvodjenja nekih novih akata koji licencom prosto nisu mogli da budu
obuhvaceni,
jer to u trenutku pisanja licence nije ni postojalo, da li onda postoji nesto
na
sta se licenca poziva?

Odnosno pitanje moze da se postavi i ovako: da li je na pr. Microsoft uradio
adaptaciju svojih licenci koje koristi, i da li je potrebno da svaki put radi
korekciju tih licenci u odnosu na lokalne zakone i njihove promene?

Nadam se da razumete na sta mislim kada kazem da mora da postoji neko pozivaje
na licencu u originalnoj formi i na samu univerzalnu primenu te licence. U
suprotnom bilo koje world-wide licence gube smisao! Odnosno, dkole god neka od
korporacija ne prevede i ne adaptira licencu u svakoj drzavi, dotle tamo ljudi
mogu da zloupotrebljavaju ta licence. To povlaci i sledecu stvar, da ako
prevod
nije u skladu sa zakonima u nekoj desetoj drzavi, koja nije lokalizovala CC
licencu, onda ti ljudi mogu da zloupotrebljavaju tu licencu do mile volje.
Stavise ako nasa lokalizacija i promena u odnosu na originalnu licencu nije
prevedana u drugim zemljama, onda moze da se zloupotrebi potpuno sloodno!?!?

Pozdrav

Edi