Sympa Menu

cc-rs - Re: [Cc-.rs/.yu] ok onda jos jedno pitanje...

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: Nikola Smolenski <smolensk AT eunet.yu>
  • To: cc-rs AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-.rs/.yu] ok onda jos jedno pitanje...
  • Date: Wed, 28 Mar 2007 22:32:21 +0200

On Wednesday 28 March 2007 17:08, Bon Edi wrote:
> Nadam se da razumete na sta mislim kada kazem da mora da postoji neko
> pozivaje na licencu u originalnoj formi i na samu univerzalnu primenu te
> licence. U suprotnom bilo koje world-wide licence gube smisao! Odnosno,
> dkole god neka od korporacija ne prevede i ne adaptira licencu u svakoj
> drzavi, dotle tamo ljudi mogu da zloupotrebljavaju ta licence. To povlaci i
> sledecu stvar, da ako prevod nije u skladu sa zakonima u nekoj desetoj
> drzavi, koja nije lokalizovala CC licencu, onda ti ljudi mogu da
> zloupotrebljavaju tu licencu do mile volje. Stavise ako nasa lokalizacija i
> [...]

Ipak, obrati paznju na dva scenarija:

1) Ti si drzavljanin Srbije, izdao si autorsko delo zasticeno zakonom o
autorskim pravima Srbije pod CC licencom na engleskom jeziku prilagodjenom
americkom zakonodavstvu a autorska prava ti se krse u Rusiji. Ukoliko bi
nesto hteo da preduzmes, u slucaj su odmah umesana tri jezika i tri
jurisdikcije.

2) Ti si drzavljanin Srbije, izdao si autorsko delo zasticeno zakonom o
autorskim pravima Srbije pod CC licencom na srpskom jeziku prilagodjenom
srpskom zakonodavstvu a autorska prava ti se krse u Rusiji. Ukoliko bi nesto
hteo da preduzmes, sada su tu samo dva jezika i dve jurisdikcije, sto je
znatno jednostavnije. Dodatno, kad bude postojala ruska CC licenca (a za
nekoliko godina CC ce verovatno pokriti veci deo sveta - ne zaboravi da
autorsko pravo traje decenijama), sud ce moci da uporedi slucajeve krsenja
ruske CC licence (koja ipak ima istu sustinu) sa tvojim slucajem.

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page