cc-pl - Re: [Cc-pl] CC na UW

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Tomasz Ganicz <polimerek AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] CC na UW
  • Date: Thu, 27 Sep 2012 01:52:04 +0200

W dniu 26 września 2012 22:13 użytkownik Skarbimir Kwiatkowski
<skarb AT umk.pl> napisał:

> To rzeczywiście niezbyt rozsądne, bo co by szkodziło dać człowiekowi
> swobodę wyboru wariantu licencji CC albo nawet innej? Może kryje się
> za tym intencja maksymalnego uproszczenia? Nie wiem. Dopóki jednak
> autorowi pozostawia się możliwość odrzucenia licencji CC-BY (a także
> punktów c i d), nie ma chyba podstaw do kwestionowania legalności
> załącznika zarządzenia.

Człowiek ma wybór wybrania licencji tak czy siak. Tutaj podejrzewam
chodzi o to, że są zapewne plany stworzenia publicznego repozytorium
tych prac i zgoda na CC-BY jest udzielana w kontekście tego
repozytorium. Jak zainteresowany nie wyrazi zgody na tę licencję to po
prostu jego praca nie znajdzie się w publicznym repozytorium
prowadzonym przez uczelnię a autor pracy może sobie ją udostępniać
poza tym na takiej licencji na jakiej się mu żywnie podoba.

IMHO lepiej gdy takie publiczne repozytorium ma jednolitą licencję dla
wszystkich prac i jeśli wybrano do tego celu najbardziej otwartą z
licencji CC to tylko się IMHO należy cieszyć.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/