cc-pl - Re: [Cc-pl] Stare filmy a prawo światowe

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Michał Trowski" <michal.trowski AT gmail.com>
  • To: "Creative Commons Polska" <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Stare filmy a prawo światowe
  • Date: Wed, 12 Mar 2008 09:45:00 +0100

Rzeczywiście wszystkie dzieła opublikowane przed 1 stycznia 1923
rokiem w USA znajdują się w domenie publicznej. Jednak należy
pamiętać, że oznacza to, że tak jest też na terytorium innych państw.
Wydaje się więc, że aby legalnie dystrybułować film Nosferatu bez
uiszczania jakichkolwiek pieniędzy należałoby ograniczyć swoją
działalnośc do terenu USA.
W takim przypadku, tz. w przypadku dzieła znajdującego się z Public
Domamain, kontakt z organizacjami zbiorowego zarządzania prawami
autorskimi jest nie potrzebny.

pozdrawiam

mT
--