cc-pl - Re: [Cc-pl] Stare filmy a prawo światowe

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] Stare filmy a prawo światowe
  • Date: Wed, 12 Mar 2008 23:19:44 +0100

Witam,

historia "Nosferatu" jest niesamowita, potrzeba nam wiecej takich historii! W wersji sprytnej, animowanej infografiki powinno sie ja dolaczac do filmu - np. do Twojej wersji.

Ja jednak nadal nie rozumiem jak praktycznie wyglada kwestia wygasania praw do filmu. Omowmy to na przykladzie "Nosferatu" - kiedy dokladnie wygasna prawa do filmu i dlaczego? Tzn., czy z chwila premiery prawa do filmu posiadalo juz Prana-Films i zaczal bic zegar: "70 lat od pierwszej premiery do wygasniecia".

Bede tez wdzieczny za informacje, czy takie przeniesienie praw na producenta zachodzi w 100% produkcji? Czy tez istnieje jakis inny model.

Nieco na marginesie, w projekcie COMMUNIA, w ktorym uczestniczy CC Polska, zaczela sie jakis czas temu dyskusja, czy nie nalezaloby stworzyc "kalkulatorow domeny publicznej" - w najprostszej wersji czytelnych schematow, a w bardziej zaawansowanych jakis interkatywnych programow, ktore pozwolilyby stwierdzic, kiedy wygasaja prawa autorskie do utworu, w zaleznosci np. od rodzaju utworu, daty publikacji, itp. Jak dla mnie byloby to cos b. przydatnego takze u nas.

Pozdrowienia,

Alek

--
koordynator / public lead