cc-pl - Re: [Cc-pl] status prawny informacji sejmowych

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: "Piotr Barczak" <piotr AT barczak.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] status prawny informacji sejmowych
  • Date: Thu, 11 Oct 2007 13:56:28 +0200

From: Krzysztof Siewicz <siewi AT interia.pl>

> Być może dałoby się sformułować całościowy projekt takiego mechanizmu, jak
> opisałem powyżej, coś na kształt Białej Księgi Nowego BIP, a może nawet we
> współpracy z jej autorami. Byłby tam nie tylko postulat zniesienia
> bezpodstawnego zakazu komercyjnego wykorzystania, ale również wprowadzenia
> mechanizmu opartego na otwartych standardach i otwartym dostępie do
> informacji.

Wydaje mi się, że to jest najlepsza droga. Zebranie ludzi, którzy zawodowo
zajmują się udostępnianiem lub korzystaniem z informacji publicznej
(prawnicy, urzędnicy, informatycy, twórcy serwisów typu Wikipedia czy
gover.pl, organizacje społeczne, ale też tzw. media mainstream'owe) i
przygotowanie przez nich wspólnego i spójnego środowiska daje największe
szanse na pozytywną zmianę. Przygotowanie Białej Księgi mogłoby być tutaj
impulsem do zainteresowania sprawą polityków.

To niestety trochę wołanie na puszczy. Ciężko jest znaleźć człowieka, który
miałby na tyle woli, wiedzy i autorytetu, aby zachęcić do współpracy i
koordynować tak duży krąg osób, a czasem podejmować decyzje w przypadku
sporów i impasu.

Może jednak jest ktoś taki?

pb
Czas wybrac dobra nazwe!