Sympa Menu

cc-se - [Cc-se] Angående "märkning" av bilder..

cc-se AT lists.ibiblio.org

Subject: development of iCommons Sweden licenses

  • From: Fredrik Grandin <fredrik AT pretereo.com>
  • To: cc-se AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-se] Angående "märkning" av bilder..
  • Date: Wed, 09 Mar 2005 22:09:23 +0100

Hallå,

Har precis börjat intressera mig för Creative Commons, och har tänkt att köra på en Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.0 för vad jag nu lyckas åstadkomma. Jag har dock en fundering jag inte lyckas finna svar på, och därför så testar jag den här mailinglistan. Nämligen:

Vad ska mina bilder märkas med? Som det är nu så har jag bara kletat dit ett CopyLeft... men det är väl fel?
Funderade på om jag ska trycka dit CC-loggan, men det verkar inte vara helt ok med organisationen enligt hemsidan, så jag känner mig ganska blank.

Tacksam för svar! :-)
Måste få upp min j-a sida någon gång, och då är det ju fint om det står rätt på bilderna.

//Fredrik
www.pretereo.com

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page