Sympa Menu

cc-se - [Cc-se] Deltagande

cc-se AT lists.ibiblio.org

Subject: development of iCommons Sweden licenses

  • From: Peter Karlberg <peter AT karlberg.org>
  • To: cc-se AT lists.ibiblio.org
  • Subject: [Cc-se] Deltagande
  • Date: Mon, 23 Aug 2004 20:22:41 +0200

Att översätta/anpassa Creative Commons licenser till svenska är förmodligen en mycket god idé. Hur kommer arbetet rent praktiskt att gå till och hur kan jag (som inte är jurist) bäst hjälpa till?

Mitt intresse för CC är tvådelat: Jag gillar själva formen av mer principiella skäl och jag arbetar med att tillgängliggöra resurser för lärande för vilket CC torde vara mycket lämpligt.

Peter
-------
Peter Karlberg
Söräng 18, Mörkö
153 93 Hölö
+46 (0)8 551 531 76
+46 (0)734 198 254
http://peter.karlberg.org

Arbete (work): Myndigheten för skolutveckling, 113 35 Stockholm
Besök (visits): Karlbergsvägen 77-81
+46 8 52 77 82 54 peter.karlberg AT skolutveckling.se
-------
This message was sent using Mail on a PowerBook G4 running MacOS X

Archive powered by MHonArc 2.6.24.

Top of Page