Sympa Menu

cc-rs - Re: CC Serbia naziv

cc-rs AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Serbia

  • From: Nena Antic <advocat_studio AT yahoo.com>
  • To: Creative Commons Serbia <cc-rs AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: CC Serbia naziv
  • Date: Wed, 21 Nov 2007 08:21:46 -0800 (PST)

Fusnota nije potrebna, jer se Creative Commons ne prevodi u Licenci. Kako cemo mi nezvanicno da  prevodimo i zovemo Creative Commons je stvar konsenzusa, a ne ugovora o licenci. Ne vidim problem u tome da se javnosti predoci problematika ovog termina - nepostojanje adekvatnog ekvivalenta u srpskom jeziku i da se navedu pokusaji prevoda. Uostalom, zar nije slicna situacija sa terminom copyleft?  Uzgred, ni Brazilska http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/br/legalcode , ni slovenacka licenca http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/si/legalcode
ne sadrze fusnotu o prevodu Creative Commons. Slovenci su pokusali i preveli Creative Commons kao Ustvarjalna gmajna, ali licence nisu automatski promenile naziv u Ustvarjalna gmajna licence ni u UG licence, http://creativecommons.si/ .

Pozdrav,
Nena

biro iz beograda <biroizbeograda AT gmail.com> wrote:
Da naravno, ja nisam ni napomenuo da se promeni ime jer je to pravno nemoguce,
nego da se napomene u fusnoti moguci prevod na srpski/pa i hrvatski.
zbog jednoga dela domace javnosti i novinara, kao i zbog "starijih"
drzavnih sluzbenika jer bi im to mozda mnogo vise priblizilo ideju sta
je zapravo CC.
Ja sam imao jedan intervju na studiju B povodom CC-a i iSummita i
pitanje novinarke je bilo: Kako prevodite CC na srpski?,
pa sam pomislio da ne bi bilo lose da se i to definise, Slovenci i
Brazilci su to i uradili, naravno ne dirajuci pravni dokument.

pozdrav
Vladan