cc-pl - Re: [Cc-pl] [NNT] PAP Nauka w Polsce

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Alek Tarkowski <alek AT creativecommons.pl>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] [NNT] PAP Nauka w Polsce
  • Date: Sun, 06 Feb 2011 21:21:57 +0100

Witaj,

Niestety za publicznym finansowaniem nie ida w Polsce klarowne reguły dostępności finansowanych treści. W związku z tym stan prawny tych treści jest niejasny, i najprawdopodobniej rzeczywiście, mimo publicznego finansowania, ktoś (PAP?) posiada do nich prawa i musiałby udzielić licencji.

Jest jeszcze szansa, że są to proste informacje prasowe, które można cytować - trzeba by się temu dokładniej przyjrzeć.

wreszcie, na dole strony "o nas" znalazłem zapis:

Informujemy, że serwisy internetowe i inne media zainteresowane przedrukiem informacji z Serwisu Nauka w Polsce mogą to czynić pod warunkiem podania na końcu artykułu źródła informacji i adresu internetowego serwisu www.naukawpolsce.pap.pl. Będziemy wdzięczni o przekazanie nam e-mailem jednorazowej informacji, że korzystają Państwo z Serwisu Nauka w Polsce.

można by wręcz spróbować, jeśli masz czas i ochotę, przekonać ich, że przy takim zapisie mogliby wdrożyć licencje CC, będące naturalną konsekwencją ich podejścia do udostepniania. ale to może być dość czasochłonne...

pozdrowienia,

Alek