cc-pl - Re: [Cc-pl] CC, dla uworów anonimowych

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Tomasz Ganicz <polimerek AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] CC, dla uworów anonimowych
  • Date: Sun, 10 Oct 2010 17:12:13 +0200

W dniu 10 października 2010 12:43 użytkownik Konrad Milczarek
<kmilczarek AT poczta.sii.org.pl> napisał:
> [...]
> podmiotom przez nie wskazanym, o ile korzyści z tych roszczeń będą
> przeznaczone na wspieranie Wolnej Kultury i pokrycie kosztów sądowych, to
> będzie to skuteczne? Nie mówię o tym, że te organizacje muszą to ścigać,
> mogą nie chcieć, ale żeby miały możliwość. Bo w tej chwili obowiązuje taka
> patologiczna sytuacja, że prawa autorskie są chronione przez organizacje
> zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, które oprócz tego pobierają sobie
> jeszcze różne haracze np. od ceny czystej płyty, a lew autorskich może
> dochodzić tylko autor, przez co są chronione dużo mniej skutecznie.

Tego to nie wiem - ale chyba by to było sprzeczne z tymi klauzulami
licencji, które już cytowałem.
Jak tak chcesz to prościej jest przekazać najpierw majątkowe prawa
autorskie jakiejś organizacji i wpisać do
umowy, że się je przekazuje pod warunkiem, że organizacja będzie
udostępniała ten utwór na wybranej przez Ciebie
licencji a ew. korzyści z naruszenia tej licencji będzie przekazywała
na sprawy związane o otwartą kulturą.

> A czy przywłaszczenie sobie cudzego działa jest ścigane z urzędu?

Nie. W prawie autorskim jest wyraźny zapis (art 122), że to są
przestępstwa ścigane na wniosek poszkodowanego lub na wniosek
odpowiedniej organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/