cc-pl - Re: [Cc-pl] Licencja dla FWiOO

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Jaroslaw Lipszyc <jaroslaw.lipszyc AT wolnepodreczniki.pl>
  • To: cc-pl AT lists.ibiblio.org
  • Subject: Re: [Cc-pl] Licencja dla FWiOO
  • Date: Wed, 16 Jun 2010 09:58:38 +0200

W dniu 16.06.2010 06:58, Krzysztof Trzewiczek pisze:

> 1. argumentem bezpieczeństwa - dodanie ND "powinno jakos zabezpieczyc
> przez zmodyfikowaniem wiadomosci w sposob wypaczjacy przekaz."

Nie wydaje mi sie to jakims wielkim problemem, i wolna licencja powinna
tu zdac egzamin. Autor opracowania musi przeciez podac link do zrodla
(czyli utworu oryginalnego) oraz prawidlowo oznaczyc co jest jego
autorstwa, a co pochodzi z oryginalu (np. "tlumaczenie na bialoruski Zet
Igrekowski, utwor oryginalny autorstwa Wu Iksowskiego dostepny na stroni
Fundacji Wolnego Alfabetu [dokladny link]. Sposob realizacji wymogu
"uznanie autorstwa" okresla licencjodawca, wiec mozna sporzadzic
dokladna instrukcje.

> 1. jak to faktycznie wygląda przy utworze tak złożonym, jak strona
> internetowa

Sugeruje uzyc klauzuli "jesli nie oznaczono inaczej". Dzieki temu bedzie
mozna publikowac np. zdjecia z Wikimedia Commons albo poszczegolne
teksty na roznych licencjach.

Lipszyc