cc-pl - Re: [Cc-pl] doktorat o prawnych aspektach wolnego oprogramowania

cc-pl AT lists.ibiblio.org

Subject: Creative Commons Polska

  • From: Tomasz Ganicz <polimerek AT gmail.com>
  • To: Creative Commons Polska <cc-pl AT lists.ibiblio.org>
  • Subject: Re: [Cc-pl] doktorat o prawnych aspektach wolnego oprogramowania
  • Date: Tue, 27 Apr 2010 11:31:40 +0200

W dniu 24 kwietnia 2010 13:16 użytkownik Krzysztof Siewicz
<krzysztof AT creativecommons.pl> napisał:
> Witam!

> Wydanie pracy drukiem było wymagane przed obroną. O ile mi wiadomo w
> Polsce nie ma wymogu publikacji przed obroną doktoratu. Taki wymóg jest
> zdaje się przy habilitacji, ale w Holandii nie ma habilitacji.

Ściśle biorąc, to przy habilitacji istnieje wymóg, aby opisy wyników
pracy naukowej wchodzące w skład dysertacji były gdzieś opublikowane,
ew. może być opublikowana sama dysertacja jako osobna książką, lub za
dysertację uznaje się książkę lub rozdział w książce wydany przed
przystąpieniem do przewodu. Samej dysertacji jednak obowiązku
publikować nie ma.

W przedmiotach przyrodniczych zwykle habilitacja składa się ze zbioru
już opublikowanych publikacji w recenzowanych czasopismach naukowych
+ dodaje się do tego, krótki, kilkustronicowy opis programu badawczego
i co z niego wynikło, aby przekonać recenzentów, że "Rozprawa
habilitacyjna stanowi znaczny wkład autora w rozwój określonej
dyscypliny naukowej lub artystycznej."

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.ganicz.pl/poli/